انواع ساندویچ پانل به مدل های ساخته شده آن و نوع مواد سازنده آنها تقسیم بندی میشود که هر کدام بنا به موادی که در آن استفاده شده دارای کاربری خاصی می باشد. ساندویچ پانل  بر حسب نوع جنس مواد سازنده عایق آن به انواع ذیل تقسیم میشوند :
ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پلی یوروتان

در حال حاظر مجتمع صنعتی تولید کننده ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان می باشد که دو برابر بهره وری انرژی نسبت به پلی استایرن و این نوع در رده بهترین ساندویچ پانل ها به لحاظ خواص مکانیکی و حرارتی قرار دارد. عایق استفاده شده از نوع پلی یورتان سخت می باشد که از ساختار سلول بسته میباشد و داخل این سلول با گاز پر شده است (close celled) ، که این ساختار پلی یورتان در ردیف بهترین عایقهای حرارتی قرار می دهد بطوریکه یک ساندویچ پانل با ضخامت ۴cm معادل یک دیوار با ضخامت ۵۰cm از آجر و سنگ عدم انتقال حرارت را دارد و در مورد صوت نیز عایق صوتی خوبی است .

انواع ساندویچ پانل
انواع ساندویچ پانل، پلی اورتان

 

ساختار انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها از دو رو ورق تشکیل شده و با توجه به جایگاه استفاده آنها میتواند ورق گالوانیزه ، آلومینیوم ، دو روآلوزینگ ، دو رو فویل ، یکرو ورق و یکرو فویل ، دو رو نایلون ، دو رو کاغذ مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به تنوع پانل ها در نوع استفاده از ورق باید توجه داشت که ورق تاثیر بسیاری درکیفیت و دوام آن دارد .

ساندویچ پانل ها بنا به نوع کاربرد آن به انواع ذیل تقسیم بندی میشوند:

ساندویچ پانل های سقفی
ساندویچ پانل های سقفی

 

ساندویچ پانل های دیواری

ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری

ورق ها که بصورت کویل وارد شرکت می شوند توسط دستگاه تمام اتوماتیک ورق صاف کن باز و صاف شده و پس از فرم دهی با دستگاه رول فرمینگ و قبل از تزریق فوم پیشگرم شده تا آمادگی چسبندگی لایه پرایمر به فوم را بیشتر کند و در مواد فوم پلی یورتان ماده شیمیایی مخصوصی وجود دارد . که نقش کاتالیزور را ایفا میکند که با سرعتی که خطوط تولید ساندویچ پانل داشته ، تا در انتها مواد فوم به حالت سختی مورد نظر رسیده باشند .

 

مزایا و ویژگی های انواع ساندویچ پانل

غیر قابل اشتعال بودن ساندویچ پانل

، با توجه به اینکه ایمنی از اهمیت ویژه ای در تمامی موارد برخوردار می باشد شرکت اقدام به تولید ساندویچ پانل با فوم غیر قابل اشتعال (B2 , PIR) نموده است .

 امکان تعبیه تقویت و موارد مورد نیاز ساختمان در داخل فوم پلی اورتان

با توجه به اینکه در بعضی از موارد نیاز است که داخل ساندویچ پانل مواد جامد دیگری غیر از فوم جایگذاری شود ( از قبیل لوله جهت سیم کشی ، پروفیل جهت بالا بردن مقاومت مکانیکی وهر نوع استفاده دیگر) شرکت با بهره گیری از دستگاههای روز دنیا قابلیت این امررا دارد و می تواند به سفارش مشتری ساندویچ پانل مسلح تولید کند .

در زیر به چند مورد از مزیت های ساندویچ پانل ها اشاره میکنیم:

ساندویچ پانل دارای وزنی بسیار سبک اما مقاوم در برابر فشار بار می باشد .

عایق حرارتی محسوب می گردد.

عایق صوتی هستند.

مقاوم در برابرنفوذ حشرات می باشند.

ساندویچ پانل خاصیت عایق رطوبتی را ایفا می نماید.

مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد.

عایق اشعه ماورا بنفش است.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند.

ساندویچ پانل ها خاصیت انقباض و انبساط بسیار پایینی را دارد و از نظر حمل و نقل بسیار سریع و آسان م باشد.

طرح فروش  ویژه