فلاشینگ یک ورق گالوانیزه یا آلوزینک است که درز بین ساندویچ پانل های سقف، دیوار، یخچال و فریزر را می پوشاند و همچنین روی تاج و زیر تاج سوله ها را می پوشاند تا از نفوذ آب جلوگیری کند و به عنوان زیباسازی پانل نیز استفاده می شود

علاوه بر این، می توان روی قاب پنجره ها و درها استفاده کرد. ابعاد، اندازه ها و بخش های فلاشینگ بسته به اندازه نهایی پروژه ها متفاوت است.

از مهم ترین مزایای استفاده از فلاشینگ مقاومت در برابر نور خورشید و سایر عوامل جوی و جلوگیری از خوردگی فوم ساندویچ پانل توسط پرندگان و آفات می باشد.

مواد تشکیل دهنده

در گذشته، پوست درخت غان گهگاه به عنوان ماده فلاشینگ استفاده می شد.

بیشتر مواد امروزه فلز، پلاستیک، لاستیک یا کاغذ آغشته شده است.

مواد فلاشینگ فلزی شامل سرب، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ، آلیاژ روی، سایر فلزات معماری یا فلزی با پوششی مانند فولاد گالوانیزه، مس با پوشش سرب، آلومینیوم آنودایز، مس با پوشش ترن، گالوالوم (آلومینیوم- ورق فولادی با آلیاژ روی)، و فلزات مشابه بام های فلزی با روکش سنگ می باشد.

انواع فلاشینگ

فلاشینگ بر اساس مکان یا شکل نامگذاری می شوند:

سقفی

در اطراف ناپیوستگی ها یا اجسامی که از پشت بام ساختمان بیرون زده اند تا آب را از درزها منحرف کنند و در دره هایی که رواناب در آنها متمرکز است قرار می گیرد.

فلاشینگ سقفی

دیواری

ممکن است در یک دیوار تعبیه شود تا آبی را که به دیوار نفوذ کرده است به بیرون هدایت کند، یا ممکن است به روشی استفاده شود که از ورود آب به دیوار جلوگیری کند.

فلاشینگ معمولاً در وقفه های دیوار مانند پنجره ها و نقاط تکیه گاه سازه دیده می شود.

پنهان (یا تشتک)

در زیر پنجره ها یا آستانه درها قرار می گیرد تا از ورود آب به دیوار در آن نقاط جلوگیری کند.

نفوذی

برای ضد آب کردن لوله ها، تکیه گاه ها، کابل ها و تمامی برآمدگی های سقف استفاده می شود. ثابت شده است که فلاشینگ های نفوذی استنلس استیل طولانی ترین و قابل اطمینان ترین نوع فلاشینگ سقفی هستند.

کانالی

به شکل “U” یا کانال برای گرفتن آب (مثلاً جایی که لبه سقف کاشی به دیوار می رسد)می باشد.

ثبت نظرات

[contact-form-7 id=”865″ title=”فرم تماس ۱”]
طرح فروش  ویژه